Naar de homepage van Mark Global
SITEMAP | DISCLAIMER             

ACTUEEL
meer info

  • Value proposities
  • Go-to-market strategie & executie
  • Product-Markt-Technologie combinaties
  • Sales -en marketing campagnes
  • Distributie kanalen en reseller netwerken
  • Partner ontwikkeling
meer info
Strategische, operationele, tactische
business development expertise.

Regionaal, Nationaal, Wereldwijd
meer info

Business development =

Samen kansen zien
• Samen ondernemen
• Samen groeien
meer info
meer info


Business development
expertise voor ICT,
Retail en
Non-Profit

U bent hier: Home  > 360° GO-TO-MARKET

​360° Go-to-Market Aanpak

Een geoptimaliseerde route van technologische
innovatie 
naar commercieel succes 


De Mark Global ​360° Go-to-Market aanpak is speciaal ontworpen om technologie gebaseerde product en service innovaties succesvol in de markt te zetten. 
De 360° Go-to-Market aanpak is gericht op optimalisatie en acceleratie leidend naar de best passende Go-to-Market, waarin organisatie verander management wordt meegenomen.

De 360° Go-to-Market is opgebouwd uit drie bouwstenen, die gebundeld zijn om een krachtige gang naar de markt te garanderen, van het strategisch aspect, naar het tactische naar de operationele uitvoering. Elk van de drie bouwstenen kan zowel achtereenvolgend, tegelijkertijd of afzonderlijk worden opgenomen, afhankelijk van de specifieke projecten of behoeften.

Go-to-Market Strategie – ​een strategische aanpak voor een optimale Go-to-Market

De Go-to-Market Strategie baseert zich op de huidige positie van middelen en mogelijkheden, kijkt vooruit naar de uiteindelijke business doelstellingen en verzorgt een duidelijke en pragmatische route om deze doelstellingen te bereiken. Een Mark Global 
360° Go-to-Market:
  • Garandeert een optimale fit tussen de behoeften van het business model, de kanalen en de klantsegmenten.
  • Neemt de juiste maatregelen om integratie tussen verschillende commerciële functies, zoals marketing, sales en partners te verbeteren.
  • Bouwt best practices in om kostenvermindering te ondersteunen zonder de core business te schade. 
  • Ontwikkelt best-in-class mogelijkheden en ondersteunende acties om de Go-to-Market strategie uit te voeren.
De Mark Global 360° Go-to-Market aanpak wordt ondersteund door onderliggende tools zoals het Business Model Canvas en het Value Proposition Design Canvas gecombineerd met bewezen methoden voor organisatie verandermanagement. 


Go-to-Market Messaging – Duidelijke, overtuigende en consistente messaging via alle communicatie kanalen

Wat zorgt voor een goede value propositie? Wat is een sterk verkoopverhaal om relevante potentiële kopers van de Product Markt Combinatie te bereiken?  Wat is de toegevoegde waarde die het product of dienst levert voor de klant of eindgebruiker? Een overtuigende en aantrekkelijke value propositie is een oplossing, die zeer significante pains, gains en jobs van potentiële klanten aanspreekt.

Een core story (kernverhaal) vertelt het verhaal rondom de value propositie en wordt onderbouwd met relevante data zoals markt informatie, analisten data, product specificaties, mondiale industrie trends en ontwikkelingen. Dit ondersteunt de marketing afdeling in het bouwen van relevante content om buzz en gekwalificeerde leads te genereren. Daarnaast zorgt het dat sales en business development professionals de juiste materialen gebruiken in iedere fase van de customer journey, van initieel contact tot levering van een overtuigend aanbod dat onderscheidend is ten opzichte van de concurrentie.

Effectieve Go-to-Market messaging in zes stappen:


Go-to-Market Management – Bouw een ondersteunend model, realiseer hogere conversie ratio's en hoge kwaliteit in de Go-to-Market

Hoe kunnen de prestaties van het personeel worden geoptimaliseerd? Hoe worden de resultaten van een marketing campagne gemeten? Hoe wordt er een geïntegreerde marketing, sales en partnering team ontwikkeld om een optimaal resultaat te halen uit de Go-to-Market inspanningen?

Mark Global pakt deze vragen op met de Go-to-Market KPI dashboards en de Operationele Frameworks om de organisatie te ondersteunen bij een succesvolle uitvoering van de Go-to-Market. Deze twee tools zijn key enablers om te begrijpen hoe een team presteert. De juiste rapportage structuur wordt opgezet en borgt het reeds opgebouwde momentum bij het vastleggen van de Go-to-Market strategie. Go-to-Market Programma Management kan worden toegevoegd tijdens de operationele uitvoering van de Go-to-Market wanneer hier behoefte aan is.

Expertise en services omvatten:

  1. Het ontwikkelen en vastleggen van Key Performance Indicators gebaseerd op Go-to-Market Strategie en Go-to-Market Messaging
  2. Het ontwikkelen en vastleggen van een Operationeel Framework om de Go-to-Market Strategie en Go-to-Market Messaging te implementeren
    Accountabilities – Responsibilities – Supportive actions
    Ontwikkelen en inrichten van rapportage framework en tools
  3. Gedetailleerde Business Planning
    Marketing Plannen/Sales Plannen/Partner Plannen
  4. Business Support
    Marketing as a Service (MaaS)
    Sales as a Service (SalaaS)
    Programma, project en campagne management
  5. Continuous Improvement consulting en training
  6. Sales training (ten aanzien van Go-to-Market materialen)

Voordelen van de 360° Go-to-Market aanpak:

   •      Een duidelijke focus op de toegevoegde waarde van de business
   •      Een gestructureerde aanpak

   •      Stap voor stap processen met duidelijke 
deliverables
   •      
Focus op geoptimaliseerde processen, teams, vaardigheden, opbrengsten en kosten.
   •      Het creëren van een professionele omgeving met ingebouwde b
est practices 
   •      Ondernemende, communicatieve mentaliteit met uitstekend reactief vermogen

   •      Bewezen aanpak om een concurrentievoordeel te behalen

   •      Een versnelling in de
 time-to-market
   •      Toegevoegde waarde in iedere stap van het proces

   •      Succesvol toegepast en geïmplementeerd bij toonaangevende technologische bedrijven.

Copyright 2012 - Mark Global B.V.   E. info@mark-global.com   VOLG ONS  
Powered by Truestars CMS

The business development company

Leukerhof 25
6004 DD Weert
T. +31(0)495 75 20 99

 

W.www.mark-global.com

IBAN: NL03 INGB 0006 1041 76
KVK Roermond 56076959
RSIN 851966962